Εικονοθήκη


Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Παρόντες χρήστες
1 χρήστης είναι συνδεδεμένος αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 1 επισκέπτης

Κανένας

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 51, στις Παρ Μαρ 14, 2014 4:32 am

Απαγορευμένα φαγητά

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Απαγορευμένα φαγητά

Δημοσίευση  Admin Την / Το Τρι Ιαν 11, 2011 2:38 am

Periklis Papadopoulos Πέμπτη, 30 Δεκέμβριος 2010,
Καλημέρα,
σε μια συζήτηση ήρθε το θέμα στο αν υπάρχουν φαγητά που δεν επιτρέπεται
να τρώμε. Μου ανέφεραν ότι σε πολλά χωριά θεωρούνταν βαριά αμαρτία να
φάει κάποιος π.χ. σκαντζόχοιρο.
Γνωρίζει κανείς τι ακριβώς λένε οι Κανόνες της Εκκλησίας; Σε τι αναφέρεται ο Συμεών, Αρχ. Θεσσαλονίκης στα Άπαντα (Έκδ. 1862, σελ. 37) όταν λέει «κατ΄εκείνων όπου τρώγουσι τα μη παραδεδομένα»;
Η Αποστολική Σύνοδος δεν αναφέρει μόνο τα ειδωλόθυτα, το αίμα και τα πνιγμένα ζώα;
Μήπως είναι προλήψεις που διαδόθηκαν κατά την εποχή της Τουρκοκρατίας λόγω επιρροής των μουσουλμάνων;
Εύχομαι καλή Πρωτοχρονιά σε όλους!
ΠΠ

Εrmite Παρασκευή, 31 Δεκέμβριος 2010
Η αποφυγή τέτοιων "απαγορευμένων" φαγητών δεν ανάγεται στην Τουρκοκρατία, ούτε αποτελεί "πρόληψη" του απλοϊκού λαού μας. Έχει την ρίζα της στο Λευϊτικό της Παλαιάς Διαθήκης (κεφάλαιο ια΄) όπου ο Θεός καθώρισε ποιά κρέατα είναι καθαρά και υγιεινά και ποιά πρέπει να αποφεύγονται.
Η δε Αποστολική Σύνοδος στα Ιεροσόλυμα το 49 μΧ που εξέτασε το θέμα "ποιούς νόμους της Π.Διαθήκης θα τηρούν οι νέοι χριστιανοί" (ιδίως αυτοί που προήρχοντο από την ειδωλολατρεία), καθώρισε να απέχουν μόνο από "ειδωλοθύτων και αίματος και πνικτού και πορνείας" (Πράξ.ιε'29). Αυτές και μόνο οι απαγορεύσεις θα διετηρούντο από την Π.Διαθήκη. Και τα μεν ειδωλόθυτα και πορνεία ανήκουν φανερά στην τάξη της θρησκευτικής-ομολογιακής και της ηθικής συνειδήσεως, τα δε «αίματος και πνικτού» έχουν μεν κάποια σχέση με την ηθική (να μην καταλήγει ο άνθρωπος σε ωμότητα και αιμοβορία) αλλά σαφώς συνδέονται και με την υγιεινή της διατροφής μας.
Από την λιτή μάλιστα αυτή οδηγία με τις 4 μόνο λέξεις για απαγόρευση, λείπουν εμφανώς 2 τουλάχιστον άλλες απαγορεύσεις, που υπήρχαν στην Π.Διαθήκη: τα ακάθαρτα ζώα και τα θνησιμαία.
Γιατί δεν συμπεριελήφθησαν αυτά;; Πολυ απλά. Διότι και στον Ιουδαϊκό και στον ειδωλολατρικό κόσμο αυτά ήταν ταξινομημένα ως ανθυγιεινά και άκρως επικίνδυνα γιά την υγεία του ανθρώπου!.
Και για να γίνω πιό αναλυτικός:
-Όταν ένα πρόβατο αρρωστήσει και πεθάνει, θα μπορούσε ο βοσκός να το σφάξει επί τόπου (ζεστό αλλά νεκρό) και να το πουλήσει ως κρέας!.. Έτσι δεν είναι; Γιατί να υποστεί ζημιά.. Και όμως η υγιεινομική υπηρεσία επαγρυπνεί αυστηρότατα και το απαγορεύει και κάνει σκληρούς ελέγχους. Αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των κτηνοτρόφων δεν το διανοείται να το πράξει. Είναι ανθυγιεινό!. Θνησιμαίο..
-Το ίδιο συμβαίνει αν κάποιος κυνηγός βρει στο δρόμο του κάποιο ζώο ήμερο ή άγριο, που το έχει σκοτώσει ένα άλλο ζώο (λύκος, τσακάλι, αλεπού). Δεν διανοείται να το πάρει και να το φάει.. (αυτά λέγονται θηριάλωτα).
-Ακάθαρτα ζώα, που είναι έξω από τη διατροφική μας δεοντολογία είναι τα άλογα, γάτες-ποντίκια-σκύλοι, γλάροι, γύπες, κοράκια, βατράχια κλπ.. Δεν είναι θέμα μιάς ουδέτερης και ανεξήγητης συνηθείας ή θέμα γεύσεως. Είναι θέμα υγιεινής, που και ο παλαιός Νόμος και η πείρα έχουν επιβεβαιώσει.
-Πνικτό λέγεται τό ζώο που το πνίξαμε (συνειθισμένος τρόπος για τα κοτόπουλα, περιστέρια κλπ: τα στραγγαλίζουν) ή ζώο που το πυροβολήσαμε στο κυνήγι, και ξεψύχησε. Και στις δυό περιπτώσεις είναι απαραίτητο αμέσως στη συνέχεια να κοπεί στο λαιμό και να κρεμασθεί ανάποδα, ώστε να στραγγίσει το αίμα του. Η εντολή αυτή είναι ακόμη παλαιότερη, από την εποχή του Νώε (Γεν.θ’3-4). «κρέας εν αίματι ψυχής ου φάγεσθε», «ως λάχανα χόρτου δέδωκα υμίν τα πάντα». Με άλλα λόγια: καθώς, από αγγελικά όντα που ήσαστε και ζούσατε ανάλφρα και διακριτικά, με έμφαση και ζωοδότρα δύναμη του Αγίου Πνεύματος και την κοινωνία του Πλαστουργού, γίνατε όντα ιδιαιτέρως υλικά, με έμφαση στο ζωϊκό μέρος σας και στις υλώδεις και επίμοχθες δραστηριότητές σας, και χρειάζεσθε επομένως αναβαθμισμένο βιολογικό υλικό για να ανανεώνετε την σωματική σας ενέργεια, συγκαταβαίνω και σας επιτρέπω να λαμβάνετε ως τροφή ζωϊκές πρωτεϊνες, αλλά προσοχή: εκτός αίματος! Μόνο ιστούς ζωϊκούς θα προσλαμβάνετε, στραγγισμένους από αίμα, «ως λάχανα χόρτου», σα να ήταν απλές φωυτικές πρωτεϊνες, σαν φασόλια, φακές, σόγια κοκ.
Ακάθαρτα και καθαρά ζώα: Πώς τα διακρίνουμε. Όσα είναι δίχηλα (οι οπλές των ποδιών έχουν σχισμή) και μηρυκάζουν την τροφή τους (πχ αιγοπρόβατα) είναι καθαρά και επιτρεπτά. Η καμήλα είναι ακάθαρτη και απαγορευμένη. Μηρυκάζει αλλά δεν έχει σχιστή οπλή (διπλό νύχι του ποδιού). Λευϊτικ.ια’3-4. Και σχετικά με τα υδρόβια, καθαρά είναι όσα φέρουν πτερύγια και λέπια: τα ψάρια. Λευϊτικ.ια’9.
Τελικά, σκέφτομαι εξ αφορμής της ωραίας αυτής ερώτησης, μήπως οι διάφορες ασθένειες των καιρών μας (καρκίνοι, καρδιοπάθειες, εγκεφαλοπάθειες, γρίπες πτηνών και γρίπες χοίρων) μήπως οφείλονται και στο γεγονός ότι καταναλώνουμε τροφές «εκτός κανονισμού», που ο Άγιος Θεός μας έχει θεσπίσει; Μήπως θα πρέπει να δούμε εξαρχής, με περισσότερη επιμέλεια και σοβαρότητα και περίσκεψη όλες αυτές τις κατηγορίες κρεάτων, που η Πάνσοφη και Φιλάνθρωπη Πρόνοια του Θεού μας έχει επισημάνει και αποτρέψει να θίγουμε;;
Κάποιοι γιατροί ή διαιτολόγοι ας με συμπληρώσουν.
Θα είμαστε όλοι, πιστεύω, πολύ ευγνώμονες. πΘ

Sotirios Vastardis Παρασκευή, 31 Δεκέμβριος 2010
Ευχαριστούμε για την εμπεριστατωμένη απάντηση, αλλά έχω ενστάσεις.
Καταλαβαίνω την ανάγκη να αποφεύγει κανείς τα θνησιμαία, τα θηριάλωτα, έστω και την κατανάλωση αίματος... αλλά όλες οι άλλες διατάξεις, που βγαίνουν από την Παλαιά Διαθήκη, δεν είναι ο παλιός και κατηργημένος Μωσαϊκός Νόμος που ήταν η "απόδειξη" ευσέβειας για τους ραβίνους και τους φαρισαίους;
Ακόμη και σήμερα οι παραδοσιακοί Εβραίοι ταλαιπωρούνται από τέτοια πράγματα.
Δεν τρώνε, συμφωνα και με όσα μας λέτε, γαρίδες καλαμάρια και όλα τα όστρακα και οστρακόδερμα
γαλακτοκομικά μαζί με κρέας (πχ πίτσα) το χοιρινό, τι έγινε, πώς επετράπη στην πορεία;
Δεν καταργήθηκαν όλα αυτά, γιατί ο Νόμος εξετέλεσε την αποστολή του, να διαχωρίσει το Ισραήλ από τα έθνη μέχρι την έλευση του Κυρίου;
Δεν είναι όλα αυτά της κοιλίας, που "και ταύτην και ταύτα καταργήσει;" (δεν το θυμάμαι ακριβώς)
Όταν ο Παύλος είδε το όραμα με το σεντόνι που είχε όλα τα ζώα μέσα, και του είπε η φωνή να σφάξει και να φάει, αυτός δεν είπε πώς να το κάνω αυτό, αφού είναι ακάθαρτα, και η απάντηση είναι ότι ο Κύριος τα κατέστησε καθαρά;
Ξέρω, αυτό συμβολίζει το ότι εκλήθησαν και τα έθνη, αλλά δεν ισχύει κατ'αναλογία;
Υπάρχει κανείς λόγος σήμερα να αποφεύγουμε όποιο ζώο δεν είναι καθαρό κατά την Π. Διαθήκη;
Σας ευχαριστώ
Θερμές Ευχές για το Νέο Έτος
Σωτήρης

Ermite Παρασκευή, 31 Δεκέμβριος 2010, 14:07
Το όραμα το είδε ο Απ.Πέτρος (Πράξεις κεφ.ι’) και ήταν καθαρά συμβολικό, επιτρέποντας την εισδοχή των εθνικών στον Χριστιανισμό.
Ως προς τα άλλα, θέτω και εγώ ερώτημα προς όσους έχουν σχέση με τις Επιστήμες Υγείας.
Αναρωτιέμαι, μήπως έχουν κάποια σημασία εκείνοι οι παλιοί κανόνες..
Δεν πρόκειται για φοβία και έντρομη συνείδηση ότι τάχα θα μολυνθούμε στην ψυχή, αλλά μήπως ο Υπεράγαθος Πλαστουργός μας μας υποδεικνύει τα συντελεστικά της υγείας μας και μας αποτρέπει από τα βλαβερά.
Σήμερα αρκετοί τρώνε και άλογα και σκύλους.. Έγινε καμιά έρευνα σοβαρή γιά το κρέας όλων αυτών των ζώων;
Γιατί άραγε έχουμε μιά φυσική αποστροφή προς αυτά;
Οι Μεσολογγίτες έφαγαν και σκύλους και γάτες και ποντίκια και ..σόλες! Αλλά ποτέ δεν καθιερώσαμε στο διαιτολόγιό μας τέτοια είδη. Μας δημιουργούν αποστροφή.
Τί κρύβετε πίσω από όλα αυτά;;
πΘ

Evaggelos Souldatos Τρίτη, 4 Ιανουάριος 2011,
Θέλω να παρατηρήσω τα εξής:

1. Οι άνθρωποι στην εποχή μας δεν έχουν σε τόσο μεγάλη ισχύ τα ζωώδη ένστικτα που είχαν οι άνθρωποι 2000-3000 χρόνια πριν. Έχουν πολύ περισσότερο ανεπτυγμένη λογική και σαφώς με περισσότερες πνευματικές ανησυχίες και αναζητήσεις. Ως εκ τούτου δεν είναι τόσο εύκολο να πέσουν σε ωμότητες και βαρβαρότητες όσο στην εποχή που εξεδόθησαν οι νόμοι περί κρεοφαγίας που αναφέρθηκαν. Όχι ότι δεν υπάρχουν τα ζωώδη ένστικτα και σε εμάς. Απλώς πιστεύω ότι πιο πολύ κινδυνεύουμε από "πνευματικές" ασθένειες (από ιδεολογίες, ανατολικές και λοιπές φιλοσοφίες, ναρκωτικά και γενικότερα ψεύτικους κόσμους όπως κινηματογράφος και τηλεόραση, ψυχολογικές ασθένειες όπως κατάθλιψη κ.λπ.) παρά από τη ζωώδη φύση μας. Η εικόνα του υπανάπτυκτου ανθρώπου που σκότωνε το θήραμα και το έτρωγε με τα αίματα να τρέχουν από το στόμα του είναι πολλούς αιώνες πίσω.

Η διατροφή του σύγχρονου ανθρώπου είναι πιο εκλεπτυσμένη, κατά κανόνα όλοι "προσέχουν τη διατροφή τους" είτε για να μην αδυνατίσουν είτε για λόγους υγείας, υπάρχουν κινήματα χορτοφάγων (vegeterians), vegans (δεν τρώνε γάλα, κρέας, αυγά και γενικά ζωικής προέλευσης), ωμοφάγων (raw foodists), υπάρχει πληθώρα γευστικών επιλογών (τουλάχιστον στον ανεπτυγμένο κόσμο). Κατά συνέπεια η απαγόρευση της κατανάλωσης περίεργων κρεάτων όπως ποντίκια, σκαντζόχοιροι κ.λπ. δεν χρειάζεται να γίνει κανόνας. Ποιός θα δοκιμάσει κρέας ποντικιού ή έστω ποιός θα δοκιμάσει και θα το κρατήσει σαν συνήθεια; Είμαι βέβαιος κανένας, ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη επαρχία. Οπότε η ύπαρξη τέτοιων κανόνων στις μέρες μας πιστεύω ότι έχει ελάχιστη ή καθόλου πρακτική αξία.

Μόνο σε μία περίπτωση άκουσα να τρώνε άνθρωποι κρέας ποντικιών και αυτό λόγω απόγνωσης. Συγκεκριμένα σε μία επαρχία της Ασίας (είχα δει σχετική εκπομπή στην τηλεόραση) όπου υπήρχαν τόσοι ποντικοί ώστε κατέστρεφαν τη σοδιά τους. Αναγκάστηκαν οι άνθρωποι να κυνηγούν και να τρώνε τους ίδιους τους ποντικούς για να μην πεθάνουν της πείνας (έδειξε μάλιστα έναν που μαγείρευε ποντικό στη σχάρα) μέχρι που μειώθηκε ο πληθυσμός τους.

2. Το κρέας το τρώμε μαγειρεμένο. Παλαιότερα, βόρειοι λαοί όπως οι Εσκιμώοι που δεν είχαν φωτιά ή υπανάπτυκτοι και βάρβαροι λαοί (στις μέρες μας το διατηρούν οι Πυγμαίοι στην Αφρική), το κρέας και τα ψάρια τα τρώγαν ωμά. Αυτό διαιτολογικά θεωρείται πολύ καλύτερο γιατί ναι μεν το ωμό κρέας είναι πιο δύσπεπτο, αλλά συνολικά είναι πολύ πιο υγιεινό για τον οργανισμό. Το μειονέκτημα όμως είναι ότι το κρέας αυτό είναι πολύ πιθανότερο να είναι μολυσμένο (όχι τόσο ψάρια, κυρίως ζώα της στεριάς). Αυτό για δύο λόγους: είτε το ζώο ήταν άρρωστο, είτε το κυριότερο αυτά που έφαγε ήταν μολυσμένα. Για αυτό και τα ζώα που τρώνε μόνο χόρτα και φυτά τα θεωρούμε καθαρότερα από τα σαρκοφάγα και πτωματοφάγα. Πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα πρακτικό. Μέσω των σαρκοφάγων μπορούν να μεταδοθούν ασθένειες πιο εύκολα, λόγω της αλυσίδας της τροφής. Εκτός όμως από τα σαρκοφάγα και άλλα, όπως ο χοίρος, που είναι παμφάγα θεωρούνται πιο βρώμικα και αυτό λόγω του τρόπου ζωής τους, π.χ. οι χοίρος κυλιέται στις λάσπες, τα ποντίκια είναι μέσα στις βρωμιές. Η ουσία είναι ότι είναι πιο πιθανό να μεταδώσουν ασθένειες αυτά, παρά τα πρόβατα που ζουν πιο καθαρά.

Αλλά και ακόμα να μαγείρευαν το κρέας, η πιθανότητα μετάδοσης μίας ασθένειας ήταν μεγαλύτερη λόγω ελλιπών κανόνων υγιεινής και μη ύπαρξης χημικών απολυμαντικών. Στην εποχή μας λόγω του ότι υπάρχουν αυστηρότεροι κανόνες υγιεινής δεν είναι τόσο εύκολο να αρρωστήσουμε όπως θα αρρώσταιναν οι άνθρωποι πριν 2000 χρόνια (αλλά και να αρρωστήσουμε είναι πολύ πιο εύκολη η ίαση). Οπότε αυτό καθιστά την κατανάλωση κρέατος εν γένει ασφαλέστερη από ότι σε προηγούμενες εποχές (άλλο ότι μπουκώνουμε τους χοίρους και τα μοσχάρια με αντιβιοτικά !!)

Ανέφερα τα παραπάνω για να εξηγήσω ότι κατά πάσα πιθανότητα ο διαχωρισμός των κρεάτων σε καθαρά και ακάθαρτα ήταν καθαρά για πρακτικούς λόγους και δεν ήταν στην ουσία αμαρτία η κατανάλωση ενός είδους κρέατος (π.χ. χοιρινό) αυτή η ίδια, αλλά η παράβαση του νόμου που είχε προνοητικά δωθεί στους ανθρώπους προκειμένου να προφυλάγονται από τους κινδύνους της κρεοφαγίας. Σκέφτομαι όμως ότι μπορεί να υπάρχει και ένας πνευματικός λόγος: ότι η απαγόρευση ορισμένων ειδών κρέατος όπως το χοιρινό μπορεί να είχε ως πνευματικό νόημα τον περιορισμό του πλήθους των γεύσεων, κάτι σαν ένα είδος νηστείας. Δηλαδή τρώμε που τρώμε κρέας για την ανάγκη μας, δεν χρειάζεται να τρώμε από όλα τα είδη που υπάρχουν πάνω στη γη, αλλά να αρκούμαστε σε λίγα.

3. Ίσως επειδή δεν είναι στη φύση μας να τρώμε ζωντανά πλάσματα, ότι δεν περιλαμβάνεται στο διαιτολόγιό μας το αποστρεφόμαστε, π.χ. οι γκαμήλες και τα άλογα, τα βατράχια κ.ο.κ. Αν όμως δοκιμάσει κανείς μετά δεν τον ενοχλεί τόσο. π.χ. τα βατράχια έχουν μία γεύση σαν κοτόπουλο, ή υπάρχει ο παστουρμάς από κρέας γκαμήλας και το προσούτο από κρέας αλόγου. Μπορεί σε εμάς να φαίνεται το κρέας της γκαμήλας αηδία, στους αραβικούς πληθυσμούς που ζουν στην έρημο όμως να μην ισχύει και να το θεωρούν φυσιολογικό. Αυτό το κρέας είχαν αυτό τρώγαν, εμείς είχαμε άλλα κρέατα αυτά μάθαμε. Στην Αμερική (ΗΠΑ) είχα ακούσει περιστατικό όπου το Πάσχα είχαν βγάλει κάποιοι ελληνικής καταγωγής να ψήσουν αρνί στη σούβλα (στον κήπο τους) και οι γείτονες φώναξαν την αστυνομία (φαντάζομαι στα μάτια τους φαινόταν μακάβριο και αποκρουστικό το θέαμα, κάτι σαν θρησκευτική τελετή με θυσία ζώων).

Με αυτό θέλω να εξηγήσω ότι δεν αρκεί η αποστροφή μας σε ένα είδος κρέατος για να εξηγήσουμε την ύπαρξη κάποιων κανόνων.

4. Γενικά η κατανάλωση μαγειρεμένου κρέας, από ότι έχω διαβάσει αλλά και σχεδόν όλοι πια γνωρίζουν, προκαλεί εμμέσως ή αμέσως διάφορα προβλήματα στον οργανισμό. Ενδεικτικά αναφέρω την αύξηση της κακής χοληστερίνης, την τοξιναιμία, την κακή λειτουργία του εντέρου κ.α. Τώρα αν από κρέας σε κρέας αυτά διαφοροποιούνται δεν έχω ακούσει κάτι σχετικό, δεν μπορώ να πω δηλαδή αν το κρέας του σκαντζόχοιρου ή του αλόγου είναι πιο επιβλαβές από το μοσχαρίσιο. Θεωρώ όμως ότι η συχνή κατανάλωση κρέατος (σχεδόν κάθε μέρα) είναι λιγότερο ασφαλής από την αραιή κατανάλωση (1-2 φορές το μήνα) κρεάτων ασυνήθιστων και ότι θα πρέπει να τρώμε κρέας με μεγάλη φειδώ ούτως ή άλλως.

Εύχομαι μία δημιουργική χρονιά σε όλους.

Γιάννης Σουλδάτος 7 Ιανουαρίου 5.17 π.μ.
Μία ερώτηση έχω πάνω σε αυτά που ανέφερε ο πατήρ Θεολόγος:
Αναφέρετε "..σχετικά με τα υδρόβια, καθαρά είναι όσα φέρουν πτερύγια και λέπια: τα ψάρια. Λευϊτικ.ια'9"
Αυτός ο κανόνας αποκλείει τα μαλάκια και τα οστρακοειδή, π.χ. γαρίδες.
Πώς είναι τότε δυνατόν να υπάρχουν οδηγίες για τη νηστεία τέτοιων φαγητών;
Μήπως είναι δική μου παρανόηση; Κάπου το είχα διαβάσει όμως ότι τα μαλάκια και τα οστρακοειδή καταλύονται όταν καταλύουμε λάδι και κρασί, ενώ το ψάρι είναι σε διαφορετική κατηγορία.

Κανένα σχόλιο;

Yiannis Souldatos



Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Τρι Ιαν 11, 2011 9:37 am, 2 φορές συνολικά

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 55
Ημερομηνία εγγραφής : 07/01/2011

http://spiritual-walkers.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

και τα συκωτάκια;;

Δημοσίευση  Π.Βλαχάκης Την / Το Πεμ Ιαν 20, 2011 9:54 am

Μαγειρεύουμε και τρώμε όργανα από ζώα, όπου το αίμα τους δεν έχει (νομίζω) στραγγίσει. Όπως είναι συκωτάκια, σπλήνες κλπ.
Αυτά πώς επιτρέπονται;;

Π.Βλαχάκης

Αριθμός μηνυμάτων : 406
Ημερομηνία εγγραφής : 18/01/2011

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης